Citroën nanovo stavia pravidlá v Európe pre navrhnuté a vyrábané vozidlá segmentu B tým, že odhalil charakteristickú štvrtú generáciu modelu C3. Plne elektrická verziaë-C3 ponúka najlepší komfort vo svojej triede, jednoduchý život s elektromobilom, vynikajúcu úroveň vybavenia a neuveriteľnú hodnotu za peniaze, pričom sa bude vyrábať v Európe – v slovenskom výrobnom závode.
Plne elektrický model ë-C3 hrdo uvádza štvrtú generáciu najpopulárnejšieho vozidla značky Citroën, z ktorého sa od uvedenia prvej generácie v roku 2002 predalo viac ako 5,6 milióna kusov. C3 je najobľúbenejším modelom značky a predstavuje 29 percent európskeho objemu predaja automobilky Citroën. V roku 2022 získal model C3 celkovo 11 percent európskeho trhu segmentu B.
Je príznačné, že úplne nová verzia ë-C3 znamená novú kapitolu značky Citroën. Populárna a odvážna značka sa znovu hlási o slovo, aby agresívne čelila výzvam sprístupnenia plne elektrickej mobility pre všetkých s prvým plne elektrickým B-hatchbackom navrhnutým v Európe a vyrábaným v Európe pre zákazníkov, ktorí požadujú výhody bezemisnej mobility za spravodlivú a dostupnú cenu.
ThierryKoskas, výkonný riaditeľ značky Citroën, vysvetľuje: „Ponuka cenovo dostupných vozidiel vždy tvorila hlavnú súčasť DNA značky Citroën. Očakávania zákazníkov od vozidiel v segmente B sa však zmenili, najmä s nárastom popularity vozidiel SUV a s rastúcou túžbou jazdiť na elektrinu v našich mestách a v ich okolí. Pre európskych výrobcov vozidiel je čoraz náročnejšie splniť tieto očakávania. Úplne nový a plne elektrický model Citroën ë-C3sa jedinečne odváži splniť požiadavky európskych zákazníkov: prichádza ako svieži, nápadný, bohato vybavený a pohodlný B-hatchback špeciálne navrhnutý a vyrábaný v Európe. S cenouod 23 300 eur je aj mimoriadne cenovo dostupný.“
Prvýkrát v histórii hatchbacku C3 montuje značka Citroën inovatívne a exkluzívne odpruženie Citroën AdvancedComfort®ako štandardnú výbavu všetkých verzií úplne nového, plne elektrického modelu ë-C3.
Progresívne hydraulické dorazy®, neviditeľné pre vodiča a pasažierov, zaisťujú vďaka použitiu progresívnych hydraulických dorazov, ktoré umožňujú inžinierom väčšiu voľnosť pri ladení odpruženie úplne nového ë-C3, pasažierom vozidla jedinečný pocit pohodlia na ceste a pocit lietajúceho koberca. Vďaka tomuvzniká dojem, že auto sa pri jazde po nerovnom teréne kĺže. V každom rohu vozidla sa v spojení s tlmičom a pružinou používajú dva dorazy namiesto mechanických dorazov – jeden na stlačenie a druhý na dekompresiu (alebo odskok).
Uznávaný systém funguje vo dvoch fázach. Pre ľahšiu kompresiu a odskok ovládajú pružina a tlmič vertikálne pohyby spoločne, pričom nepotrebujú žiadnu pomoc od hydraulických dorazov. Pri veľkých nárazoch spolupracujú pružina a tlmič s hydraulickými dorazmi, aby postupne spomalili pohyb a odstránili otrasy na konci zdvihu tlmiča. Na rozdiel od mechanického dorazu, ktorý absorbuje energiu, a potom jej časť vráti ako náraz, hydraulický doraz túto energiu pohltí a rozptýli.
„Pohodlie je kľúčovou súčasťou DNA značky Citroën. Je to pre nás veľmi dôležité, pretože je to veľmi dôležité pre našich zákazníkov. Preto sme zašli tak ďaleko, aby sa úplne nový model ë-C3 stal najpohodlnejším autom v segmente B-hatch s inováciami Citroën, ako sú nové verzie našich sedadiel Citroën AdvancedComfort® a –prvýkrát v C3 – naše odpruženie Citroën AdvancedComfort®,“ povedal Laurence Hansen, produktový a strategický riaditeľ Citroën.
Priestranný interiér vznikol na základe jednoduchých, no rafinovaných povrchov, aby poskytoval cestujúcim atmosféru podobnú atmosfére ich domácej obývačky, alebo salónika. Úplne nové sedadlá Citroën AdvancedComfort® s novým vzorom pre model ë-C3 sú prispôsobené pre tento automobil a využívajú dodatočnú penu, ktorá od prvého kontaktu poskytuje príjemný a mäkký pocit a podporu pri jazde bez ohľadu na vzdialenosť.
Pokračuje úplne novým dizajnom, ktorý pri výške 1,57 m poskytuje pasažierom na predných sedadlách o 30 mm viac miesta na hlavu, aby si zaistili vyššiu pozíciu pri riadení s lepším pocitom kontroly a bezpečnosti. Všetci profitujú z väčšej viditeľnosti smerom von, čo pomáha zvýšiť pocit pohody na palube. V skutočnosti je úplne nový model ë-C3 vo vnútri takmer vo všetkých rozmeroch priestrannejší ako jeho predchodca, hoci je len o 19 mm dlhší a o 6 mm širší. Priestor na lakte zadných pasažierov je väčší o 19 mm a vpredu o 21 mm v porovnaní s priemerom na trhu, zatiaľ čo priestor na kolená na zadných sedadlách je najlepší v triede, aspoň o 20 mm väčší ako priemer.
Úplne novýmodel ë-C3 umožňuje jednoduchý transport predmetov a batožiny. Jeho vyšší interiér dopĺňajú užitočné a šikovné odkladacie priestoryv paneloch dverí, stredovej konzole a pod stredovou lakťovou opierkou, zatiaľ čo pre stredovú konzolu je k dispozícii bezdrôtová nabíjacia podložka (štandardná výbava verzie Max). Jednoduchávariabilita operadiel zadných sedadiel delených v pomere 60 : 40 (štandardná výbava verzie Max) a šírka medzi podbehmi zadných kolies 1015 mm zaisťujú, že majitelia môžu kedykoľvek prepravovať väčšie predmety. Veľkorysý objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami 310 litrov by mal postačovať aj na väčšinu nákupov.
S výškou 1,57 m (bez strešných nosičov) je úplne nový model ë-C3 vyšší ako jeho predchodca a využíva svetlú výšku v štýle SUV, ktorá uľahčuje nastupovanie a vystupovanie a poskytuje istejšiu jazdu cez spomaľovače, obrubníky a výtlky, s ktorými sa často stretávame pri jazde v mestách a ich okolí. Svetlá výška je pôsobivých 163 mm pre plne elektrický model ë-C3 v porovnaní so svetlou výškou 135 mm v predchádzajúcom modeli.
Prvá nákladovo efektívna platforma BEV koncernu Stellantis používa 44kWh LFP (lítium-železofosfátový) akumulátor na dojazd až 320 km WLTP a možnosť rýchleho 100kW nabíjania jednosmerným prúdom umožňuje nabíjanie z 20 na 80 percent kapacity za 26 minút.
Štandardné nabíjanie striedavým prúdom z 20 % na 80 % trvá pri výkone 7 kW približne 4 hodiny a 10 minút, alebo 2 hodiny 50 minút, ak je k dispozícii 11 kW nabíjačka. Prístup k domácim aj verejným nabíjacím zariadeniam so striedavým prúdom zabezpečuje štandardne dodávaný kábel Mode 3, ktorý je ideálny na bežné dobíjanie doma pomocou nástennej nabíjačkywallbox, ako aj vonku na verejných nabíjacích staniciach. Kábel možno používať buď s jednofázovou 7,4kW, alebo trojfázovou 11kW nástennounabíjačkou.
S motorom s výkonom 83 kW (113 k) a plne automatickou prevodovkou zrýchli vozidlo z 0 na 100 km/h za približne 11 sekúnd a predbežnou maximálnou rýchlosťou 135 km/h ponúka úplne nový model ë-C3 viac než dostatok výkonu a sily na každodenné jazdenie najmä v mestskom a prímestskom prostredí.
Majitelia si tiež môžu plánovať cesty, ako aj sledovať stav nabitia a úroveň batérie v reálnom čase a vďaka novej aplikácii ë-ROUTES si užijú kompletný zážitok z navigácie. Aplikácia vznikla špeciálne pre elektrické vozidlá Citroën ako súčasť predplatného online služieb Connect Plus. Pomocou aplikácie MyCitroën môžu vodiči modelu ë-C3 spravovať spôsob nabíjania, ako aj predhrievať alebo predchladiť vozidlo a kontrolovať stav batérie a polohu.
Vodiči úplne nového, plne elektrického modelu Citroën ë-C3, ktorí si vyberú možnosť Connect Plus, dostanúsúpravu špecializovaných nových nástrojov, vďaka ktorým bude ich vlastníctvo bez stresu. Patria medzi ne:
Auto sa automaticky spáruje s ë-ROUTES, v momente, keď majitelia zadajú jeho údaje do svojho účtu MyCitroën.
Zabezpečenie prvotriedneho pohodlia a pokojného prostredia pre každého na palube boli jasnými prioritami dizajnérskych a inžinierskych tímov plne elektrického modelu ë-C3. Toto je však len začiatok príbehu, pretože rovnako dôležité bolo poskytnúť tomuto v Európe navrhnutému a vyrábanému B-hatchbacku prekvapivo komplexnú škálu výbavy a inteligentných riešení, ktoré vyhovujú všetkým potrebám zákazníkov.
Prvoradý cieľ predstavovalo stanovenie nových štandardov dizajnu interiéru. Úplne nový model ë-C3 dostal C-Zen Lounge, inovatívny, priestranný a dobre vybavený interiér, ktorý – ako sa dá od značky Citroën očakávať – pretvára tradičnú palubnú dosku a poskytuje mimoriadne vysokú úroveň komfortu.
S predstavením C-Zen Lounge majú vodič a predný spolujazdec vďaka veľkému čelnému oknu a horizontálnej čelnej stene, ktorá sa graficky tiahne cez celé vozidlo a lemuje ho, čistý a ničím nerušený výhľad dopredu, ako keby sa pozerali cez široký oblúk s typickými vertikálnymi vetracími otvormi značky Citroën. Predná doska je rozdelená do dvoch odlišných úrovní s technickými prvkami hore a pod útulnou látkou zabalenou časťou v štýle Sofa Design.
Skutočný odklon od hornej úrovne prístrojovej dosky tvorí chýbajúca tradičná prístrojová doska. Úplne nový plne elektrický model ë-C3 prvý raz dostal nový Citroën HeadUp Display, ktorý zobrazuje informácie o vozidle na lesklej čiernej časti medzi hornou časťou prístrojovej dosky a spodnou časťou čelného skla. Toto inteligentné riešenie zaisťuje, že nedochádza k duplicite informácií, ako by to tradične bolo medzi systémom HeadUp Display a prístrojovou doskou. Vodiči majú jednoduchý prístup ku všetkým kľúčovým informáciám, ktoré potrebujú, bez toho, aby museli spustiť zrak z vozovky.
Kompaktný nový multifunkčný volant je menší a ľahšie sa s ním manipuluje a je nastaviteľný hĺbkovo a výškovo, čo pomáha zaistiť, aby pri využívaní systému Citroën HeadUp Display neprekážal.
V strede prístrojovej dosky sa vznáša 10,25-palcová farebná obrazovka infotainmentu mierne naklonená smerom k vodičovi, zatiaľ čo My CitroënPlayso Smartphone Stationa špecializovanou aplikáciou tvoria štandardnú výbavuverzie You. Majitelia potom ovládajú hudbu, rádio, hovory a navigáciu cez svoje vlastné zariadenie.
Látkou obalená a jemne zakrivená horizontálna spodná časť v štýle Sofa Design je navrhnutá tak, aby dodala kokpitu teplo a vizuálny charakter a zároveň umocnila pocity pohodlia a pokoja.
„Sme veľmi hrdí na priestranný interiér, najmä na našu novú úpravu palubnej dosky s jej umiestnením medzi čistejšou, technickou hornou časťou a teplejšou spodnou časťou v štýle Sofa Design. V tomto segmente je zriedkavé, že horná časť prístrojovej dosky má taký prehľadný pocit na ľavej a pravej strane.Dosiahli sme to predstavením nášho nového C-Zen Lounge a Citroën HeadUp Display. Vznášanie centrálnej obrazovky infotainmentu alebo stanice smartfónu v strede tiež znamenalo, že sme ich nemuseli integrovať objemným alebo nemotorným spôsobom,“ povedal Boris Reinmöller, Project Designer Manager.
Napriek tomu, že ide o relatívne kompaktné vozidlo, plne elektrický model ë-C3 kladie veľký dôraz na možnosti konektivityinfotainmentu, pričom všetko sa zameriava na jednoduché používanie cestujúcimi a na rýchly prístup k inteligentným, užitočným funkciám, ktoré zákazníci potrebujú, aby mohli ľahko cestovať a bez problémov si vychutnávať aj svoj online život.
Inštinktívne ovládanie na volante a tlačidlo Domov na všetkých verziách zaisťujú vodičovi za volantom zážitok bez stresu. K dispozícii sú dve úrovne informačno-zábavného systému:
Zákazníci sa môžu prihlásiť na jednu alebo obe úrovne predplatného online služieb, aby svoj systém využili na maximum prostredníctvom svojho účtu MyCitroën pri používaní internetu alebo aplikácie MyCitroën.
Connect One ponúka okamžitý prístup k e-Call a Citroën Assistance, službám údržby nadiaľku a digitálnej brožúre.
Za mierny mesačný poplatok po jednoročnej skúšobnej dobe ponúka Connect Plus, obsahujúci dopravné informácie v reálnom čase, aby si vodiči mohli vybrať optimálnu trasu pre cesty, pretože alternatívy sa vypočítavajú a navrhujú na základe predpokladaných tokov dopravy a aktuálnych obmedzení či zápch.
Obe verzie nového modelu ë-C3 a ich príslušné štandardné úrovne informačno-zábavného systému (My Citroën Play so stanicou Smartphone Station, My Citroën Drive s 10-palcovou dotykovou obrazovkou) sú kompatibilné s aplikáciou Citroën ë-ROUTES.
Kompletná kolekcia najnovších asistenčných technológií Citroën v úplne novom modeli ë-C3 je navrhnutá tak, aby sa starala o myseľ a telo každého pasažiera, predovšetkým vodiča, a zahŕňa:
Citroën prvýkrát v Európe skonštruoval úplne nový Citroën ë-C3 na platforme, od začiatku navrhnutej tak, aby vyhovovala plne elektrickému pohonu. Základ vozidla tvorí vysoko flexibilná globálna platforma Stellantis Smart Car, čo umožnilo značke Citroën sprístupniť úplne nový model ë-C3 zákazníkom za ceny od 23 300*eur.
„Naša globálna platforma SmartCar je mimoriadne úsporná a jej možnosti už využívame mimo Európy prostredníctvom nových modelov Citroën špecifických pre daný región na trhoch ako India a Južná Amerika. Poskytla ideálny východiskový bod pre úplne nový európsky rad ë-C3 a aj keď bola od začiatku navrhnutá s plne elektrickými funkciami, je dostatočne flexibilná na to, aby sa do nej zmestili spaľovacie motory a poslúžila ako základ aj pre väčšie a menšie vozidlá vrátane SUV,“ povedal LaurenceHansen, Citroën Product and StrategyDirector.
Uľahčenie nakupovania bolo kľúčovou prioritou. Na mnohých európskych trhoch bude úplne nový Citroën ë-C3 ponúkaný za primeranú a čistú cenu so vstupnou verziou You od 23 300* eur.
„Kúpa nového auta môže byť náročná, najmä pokiaľ ide o pochopenie často obrovského množstva verzií a možností, z ktorých si zákazníci môžu vybrať, a za ktoré musia zaplatiť. V Citroëne chceme celý proces zjednodušiť, aby bol spravodlivejší pre zákazníkov prostredníctvom prístupu inteligentného rozsahu k úrovniam sériovej výbavy, ako aj väčšej transparentnosti pri stanovovaní cien,“ povedal Nicolas Monnot, viceprezident značky Citroën global Pricing & Performance.
Úplne nový, plne elektrický model ë-C3 bude pre európskych zákazníkov k dispozícii v modernej zostave iba dvoch dobre vybavených verzií – You a Max.
VerziaYou prichádza s vysokou úrovňou štandardnej výbavy vrátane predných LED svetlometov, odpruženia Citroën AdvancedComfort®, ActiveSafetyBrake (systém núdzového brzdenia), nového systému Citroën HeadUp, stanice My Citroen Playwith Smartphone pre infotainment, elektrických spätných zrkadiel, automatického osvetlenia, zadného parkovacieho radaru, zadného spojlera, tempomatu, manuálnej klimatizácie a 6 airbagov.
Najvyššia výbava Max navyše pridáva 17-palcové zliatinové disky kolies s diamantovým povrchom, dvojfarebný lak Citroën s kontrastnou strechou, ozdobné strešné lišty, predné a zadné ochranné lišty, 10,25-palcový farebný dotykový displej so zrkadlením smartfónov, Sedadlá Citroën AdvancedComfort®, automatické stierače, elektricky sklopné a vyhrievané spätné zrkadlá, kožený volant, sklopenie sedadiel v druhom rade a sedadla vodiča v pomere 60/40, zadné LEDsvetlá, zadné ochranné sklá, sedadlá TEP/látka, automatickú klimatizáciu, 3D navigáciu, bezdrôtové nabíjanie, zadnú kameru, elektrochromatické spätné zrkadlo a zadné elektrické okná.
Úplne nový model ë-C3 bude v ponuke v 5 výrazných a kvalitných farbách laku – bielej PolarWhite, modrej MontecarloBlue, červenej ElixirRed, sivej MercuryGrey a čiernej Perla Nera Black. Charakteristickú dvojfarebnú kontrastnú strechu značky Citroën si zákaznícimôžu sériovovybraťvo verzii Max v čiernej alebo bielej farbe, pričom oddelenie na C-stĺpiku úhľadne sleduje ostrú tvarovú líniu vylisovanú do kovového plátu na C-stĺpiku.
Úplne nový model ë-C3 je prvým plne elektrickým vozidlom B-segmentu, ktorý v regióne ponúka v tejto cenovej hladine európsky výrobca, pričom bol navrhnutý v Európe – v štúdiu Citroën v priestoroch Stellantis Automotive Design Network vo Velizy-Villacoublay pri Paríži. Vyrábať sa bude v Európe vo výrobnom závodeStellantisv Trnave na Slovensku. Úplne nový model Citroën ë-C3 príde k predajcom v druhom štvrťroku 2024.
Zatiaľ čo Citroën očakáva, že úplne nový model ë-C3 výrazne zmení trh s hatchbackmi segmentu B navrhnutými a vyrobenými v Európe, pre kupujúcich áut, ktorí hľadajú ešte nižšiu cenu za čisto elektrické mestskévozidlo, sú na ceste ďalšie dobré správy. K úplne novému modelu s dojazdom 320 km sa do roku 2025 pripojí ďalšia verzia s dojazdom 200 kmza 19 990 eur, vďaka ktorej bude úplne nový Citroën ë-C3 ešte dostupnejší.
Stojí na čele rodiny nových modelov, ktoré zohrajú hlavnú úlohu pri zlepšovaní európskeho produktového radu značky Citroën a jej hodnôt a posilní jeho konkurenčnú pozíciu v srdci trhu.
„Naším poslaním je vybudovať trhový podiel značky Citroën v Európe na minimálne 5-percent a pridanie cenovo dostupného úplne nového, plne elektrického modelu ë-C3 do nášho portfólia začiatkom roku 2024 predstavuje kľúčový predpoklad na dosiahnutie tohto plánu. Úplne nový model ë-C3 zohráva významnú úlohu pri ďalšom posilňovaní programu dostupnej elektrifikácie značky Citroën, ktorý dopĺňa príchod nášho nového rozšíreného radu modelov ë-C4 a ë-C4X, ako aj jedinečného riešenia mobility, ktorým je Citroën Ami,“ dodáva Koskas.
Štvrtá generácia modelového radu Citroën ë-C3 pre Európu bola úplne prepracovaná so sviežim asertívnym vzhľadom, ktorý stelesňuje nový odvážny dizajnový podpis značky Citroën.
Nový podpis, prvýkrát predstavený na koncepte Citroën Oli z roku 2022, technickým spôsobom hrdo vytvára odvážny kontrast medzi vertikálnymi a horizontálnymi prvkami. Vyššia, vertikálnejšia tvár obsahuje vpredu veľké nové oválne logo Chevron, ktoré hrdo sedí v strede a na každej strane je vystužené lesklými čiernymi horizontálnymi mriežkami s pútavou a technickou interpretáciou šípových zubov inšpirovaných architektonickými parametrickými dizajnmi.
Hlavný prvoktvorí výrazný nový dizajn predných a zadných svetiel, ktorý sa prvýkrát objavil na štúdii Citroën Oli, a ktorý sa vyznačuje jedinečným trojúrovňovým svetelným podpisom s jednou vertikálnou a dvoma horizontálnymi šošovkami, ktoré takmer vyzerajú ako lamely.
Krátka, vysoká a horizontálna kapota sa vyznačuje technicky tvarovanými plochami, ktoré zachytávajú svetlo a kontrastujú s kolmejšou prednoučasťou, prechádzajúcou do väčšieho, vzpriamenejšieho čelného skla, čím dodávajú vozidlu väčší objem a zdôrazňujú pocit ochrany.
V bočnom profile vidno predné a zadné technicky tvarované podčiarknuté línie, ktoré prechádzajú cez líniu pásu do nových charakteristických zhlukov osvetlenia a jemných záhybov na paneloch dverí, pričom všetky zachytávajú svetlo a umocňujú vizuálny záujem.
Charakteristická identita pokračuje v zadnej časti s technickým vyrezávaním v spodnej časti zadných dverí batožinového priestoru, nad ktorými sa nachádza horizontálny lesklý čierny ozdobný pás s rovnakým technickým vzorom inšpirovaným šípmi, ktorý sa používa na zvislej prednej maske a lemuje veľkú, centrálne umiestnené nové oválne logo Citroën. Nové charakteristické zadné svetlá zasahujú do rohov vozidla a obsahujú dve horizontálne a jednu vertikálnu šošovku, ktorá pripomína predné svetlá. Pod vekom batožinového priestoru je vo vonkajších rohoch ohraničený výrazný nárazník, ktorý pomáha aerodynamike a zvýrazňuje asertívny postoj vozidla.
Väčšie 16-oceľové a 17-palcové oceľové a zliatinové disky kolies s diamantovým rezom (štandard vo verziách Max) sú vysunuté do rohov, aby vyžarovali stabilitu a pevnosť, napriek tomu si auto zachováva kompaktný pôdorys s dĺžkou iba 4,01 m a šírkou 1,76 m.
„Veríme, že úplne nový úplne elektrický model Citroën ë-C3 zmení hru v segment B-hatchbackov, pretože sme počúvali, aké atribúty zákazníci najviac oceňujú na SUV a zakomponovali tie najlepšie výhody týchto vlastností do vyššieho a účelnejšieho štýlu auta. Takže aj keď má podobný pôdorys z hľadiska dĺžky a šírky ako jeho predchodca, urobili sme ho o 100 mm vyšším pre väčší pocit sily a prítomnosti na ceste, s pridanými bonusmi vyššej svetlej výšky a vyššej polohy sedenia, takže vodiči a cestujúci sa cítia pohodlnejšie pri jazde cez výtlky, obrubníky a iné prekážky v uliciach dnešných miest,“ povedal Pierre Leclercq, vedúci dizajnu značky Citroën.
Nový model Citroën ë-C3 sa bude vyrábať v trnavskej automobilke Stellantis Slovakia, kde sa pripravuje spustenie jeho sériovej produkcie v prvej polovici roku 2024.Tento projekt nového vozidla bol z pohľadu automobilky výnimočný v tom, že od úplného začiatku na ňom pracovali tímy z Trnavy. Na rozdiel od minulosti boli aj všetky prototypy nového Citroën ë-C3 vyrobené v Trnave a nie vo vývojových centrách vo Francúzsku, Taliansku alebo Nemecku.
V súvislosti s prípravou výroby nového vozidla prebehli viaceré transformácie na všetkých výrobných prevádzkach. Robotizácia vo zvarovni, ktorá je druhou najväčšou prevádzkou závodu, zahŕňala inštaláciu približne 300 nových robotov. Adaptáciou na väčšie rozmery nového modelu ë-C3 prešli striekacie kabíny v lakovni. Najvýraznejšia zmena na najväčšej výrobnej prevádzke, ktorou je montáž sa týkala zóny mechaniky vrátane procesu takzvanej svadby, čo je miesto, kde sa spája podvozok vozidla s karosériou.
Cieľom závodu Stellantis Slovakia je spustiť sériovú výrobu novej ë-C3 načas a v kvalite, ktorá nadviaže na výborné výsledky klientskej kvality súčasnej C3.
*Nový ë-C3 bude ponúkaný za čistú cenu začínajúcu na 23 300 euráchvo Francúzsku, Nemecku, Belgicku, Holandsku, Rakúsku, Portugalsku, za prepočítanú cenu v zlotých pre Poľsko a za 23 300 eur plus prípadné registračné poplatky v Taliansku a Španielsku.
FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD získala aj prestížny titul Superbrands, už tretí rok po sebe. Medzi Superbrands spoločnosti sme sa zaradili v rokoch 2021, 2022 a aj 2023. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies