Poissy, 15. decembra 2022 – Spoločnosti Citroën, Pathé, Trésor Films a Editions Albert René oznámili partnerstvo na filme Asterix a Obelix: Ríša stredu. Tento celovečerný film, ktorý produkujú spoločnosti Pathé, Trésor Films a Les Enfants Terribles a režíruje Guillaume Canet, vstúpi do francúzskych kín 1. februára 2023. Na Slovensku bude mať premiéru o deň neskôr, 2. februára 2023.
Pre Citroën ide o nový druh spolupráce, keď špeciálne pre tento film vznikol concept chariot – štúdia kočiara, čo bolo pre automobilku niečo úplne nové. Dizajnérske tímy automobilky Citroën, ktoré sa na projekte podieľali od samého začiatku, zvládli túto úlohu za tri mesiace, zatiaľ čo doba medzi skicou a realizáciou štúdie obvykle trvá jeden rok.
„Stretnutie týchto dvoch legiend francúzskej kultúry jednoducho muselo byť výnimočné. Medzi tímom automobilky Citroën a filmovým štábom Asterixa panoval od začiatku vzájomný rešpekt. Naskytla sa nám neuveriteľná príležitosť vytvoriť a postaviť prvú štúdiu koča concept chariot od nuly a práca na tomto projekte nás veľmi bavila! Výsledkom je óda na legendárne vozidlo 2CV, ktoré reprezentuje značku Citroën v celej jeho kráse,“ vyhlásil Pierre Leclercq, šéfdizajnér automobilky Citroën.
Legendárna Kačica je vďaka svojej po celom svete rozpoznateľnej siluete súčasťou francúzskeho kultúrneho dedičstva. Vo filme Asterix a Obelix: Ríša stredu je concept chariot novou interpretáciou vozidla 2CV s výraznými odkazmi na svet našich galských hrdinov. Dizajnérske tímy automobilky Citroën do neho zakomponovali základné hodnoty značky – komfort, technológie a odvážny štýl. A to všetko v štýle Asterixa. Výsledkom je charakteristická línia, ktorú možno poľahky rozpoznať od všetkých ostatných. So strešným oknom, svetlometmi inšpirovanými galskými prilbami, ktoré osvetľujú svetlušky posilnené kúzelným lektvarom a kolesami z recyklovaných štítov so slávnymi dvojitými šípmi.
Concept chariot sa vo filme objavuje v niekoľkých sekvenciách. Pasáž, v ktorej sa hrdinovia chystajú opustiť svoju dedinu a vydať sa do Číny, ukazuje zohranú skupinu, ktorá sa vydáva v ústrety veľkému dobrodružstvu. Kovomatix predstavuje pred cestou kočiar Obelixovi a predvádza mu inovácie, ktorými ho vybavil, aby zaistil hladký priebeh cesty. Neskôr, keď Caesarova armáda dorazí do Číny, je pri vjazde do krajiny prvý reklamný billboard propagujúci najlepší dopravný prostriedok tej doby: 2CV, impozantný koč vyrobený v Galii a ťahaný dvoma koňmi. Ide o narážku na slávny reklamný spot automobilky Citroën natočený na Veľkom čínskom múre.
A nakoniec, aby sa zdôraznila sila tohto partnerstva, ožíva aj nové logo Citroënu, ktoré pre túto príležitosť dostalo krídla z Asterixovej prilby.
Táto spolupráca sa odohrávala aj mimo kamier. Citroën poskytol filmovému štábu Asterixa počas natáčania flotilu 10 elektrifikovaných automobilov: tri vozidlá ë-C4, tri plug-in hybridy C5 Aircross, dve vozidlá ë-SpaceTourer, jeden model Ami a jeden ë-Jumpy. Citroën spolupracoval aj na vzhľade dobíjacích staníc pre tieto vozidlá v miestach natáčania v Bry-sur-Marne a Brétigny-sur-Orge.
Kľúčovým aspektom pri nakrúcaní tohto filmu bola trvalá udržateľnosť. Vozový park elektromobilov, ktorý poskytla automobilka Citroën, bol súčasťou snahy filmového štábu o zníženie uhlíkovej stopy. Štáb súčasne spolupracoval s agentúrou, ktorá zaviedla určité opatrenia, aby čo najviac obmedzila plytvanie. Kostýmy boli napríklad znovu použité na iné účely a kartónové krabice boli recyklované, čím sa ušetrili dve tony dreva. Aj všetky drevené debny daroval štáb dvom mestským farmám v regióne Ile-de-France.
„Pre Pathé je to prvé natáčanie s takým veľkým elektrickým vozovým parkom. Okrem vozidiel nám Citroën pomohol aj s inštaláciou dobíjacích staníc Toutelectrix vo farbách filmu Asterix. Mnohí z nás sa museli tomuto spôsobu mobility prispôsobiť, no náš tím sa s touto výzvou vysporiadal výborne. Na základe tejto úspešnej skúsenosti sme presvedčení, že sa nám podarí tento systém zopakovať aj pri našich ďalších produkciách,“ uviedol Yohann Stoll, riaditeľ oddelenia Brand Partnerships & Sponsoring spoločnosti Pathé Films.
Citroën a Asterix sú dve mená, ktoré tvoria neoddeliteľnú súčasť francúzskej kultúry. Spoločnosť Citroën, ktorú v roku 1919 založil André Citroën, sa zapísala do histórie automobilového priemyslu modelmi od Traction, cez 2CV, až po CX. Citroën dnes dláždi cestu mobilite zajtrajška nekonformným objektom mobility v podobe modelu Ami, ako aj svojim najnovším koncepčným vozidlom Oli. Asterix je komiksový seriál, ktorý v časopise Pilote vytvorili v roku 1959 scenárista René Goscinny a kresliar Albert Uderzo. Všetky práva na dobrodružstvá malého galského bojovníka vlastní a spravuje nakladateľstvo Éditions Albert René. Spoločnosť vydáva komiksy a stojí aj za novými projektmi na motívy Asterixa, pričom ide najmä o hrané aj kreslené filmy. Doteraz sa po celom svete predalo 385 miliónov kníh v 111 jazykoch a dialektoch.
Prvou filmovou adaptáciou Asterixa bol v roku 1967 celovečerný film Asterix a Galovia režiséra Raya Goossensa. Do dnešného dňa má sága o Asterixovi na konte 15 hraných a kreslených filmov a seriálov, ktoré vo Francúzsku navštívilo viac ako 25 miliónov divákov a celosvetovo ich bolo vyše 70 miliónov. Sága má so značkou Citroën neuveriteľnú schopnosť spojiť všetkých divákov so zmyslom pre nespútané komédie, pretože je jednou z mála automobilových značiek, ktoré na odovzdávanie svojich posolstiev využívajú nevšedný humor.
No a nakoniec, dlhá cesta Asterixa a Obelixa do Číny pripomína cestu vozidiel Citroën do Ázie, známu aj ako Žltá expedícia, ktorá sa konala od 4. apríla 1931 do 12. februára 1932 a prepojila Bejrút s Pekingom. Po prejazde Sahary a takzvanej Čiernej expedícii to bola tretia podobná automobilová cesta svojho druhu, ktorú zorganizovala značka Citroën.
Film bude mať slovenskú premiéru 2. februára 2023.
FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD získala aj prestížny titul Superbrands, už tretí rok po sebe. Medzi Superbrands spoločnosti sme sa zaradili v rokoch 2021, 2022 a aj 2023. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies