Tunel Karpaty je jednou z najdiskutovanejších dopravných stavieb na Slovensku. Má potenciál výrazne zlepšiť dopravnú situáciu v okolí Bratislavy a odbremeniť preťažené komunikácie. Aké sú najnovšie informácie o jeho realizácii a kedy sa môžeme dočkať začiatku výstavby?
Tunel Karpaty je plánovaný diaľničný tunel na Slovensku, ktorý bude súčasťou diaľnice D4, známej aj ako nultý obchvat Bratislavy. Jeho trasa povedie popod pohorie Malé Karpaty, čím prepojí mestskú časť Bratislava-Rača na východe so Záhorskou Bystricou na západe.
Presná trasa a napojenie:
Celková dĺžka tunela Karpaty je plánovaná na približne 11 760 metrov, čo by z neho urobilo najdlhší diaľničný tunel na Slovensku.
Tento tunel je kľúčový pre zlepšenie dopravnej situácie v bratislavskom regióne, pretože umožní tranzitnej doprave obísť centrum mesta, čím sa zníži dopravné zaťaženie a emisie v mestských častiach. Okrem toho poskytne rýchlejšie a efektívnejšie spojenie medzi východnou a západnou časťou regiónu.
Projekt tunela Karpaty, plánovaného ako súčasť severného obchvatu Bratislavy, nedávno dosiahol významný pokrok. V decembri 2024 Ministerstvo životného prostredia ukončilo proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a vydalo súhlasné stanovisko k realizácii projektu.
Tunel Karpaty, s plánovanou dĺžkou približne 12 kilometrov, by sa po dokončení stal najdlhším cestným tunelom na Slovensku. Jeho trasa má viesť od bratislavskej mestskej časti Rača až po Záhorskú Bystricu, čím by sa výrazne odľahčila doprava v hlavnom meste a zlepšila plynulosť tranzitnej dopravy.
Napriek získaniu súhlasu EIA zostáva otázka financovania projektu otvorená. Odhadované náklady na výstavbu tunela sa pohybujú okolo 1,7 miliardy eur. Minister dopravy Jozef Ráž mladší naznačil, že na zabezpečenie ekonomickej návratnosti projektu by mohlo dôjsť k vyňatiu tunela zo systému diaľničných známok, čo by znamenalo, že poplatok by platili len vodiči, ktorí tunel využijú.
Časový harmonogram projektu predpokladá začiatok výstavby v roku 2029 a jej dokončenie v roku 2036. Je však dôležité poznamenať, že tieto termíny môžu byť ovplyvnené ďalším priebehom prípravných prác, zabezpečením financovania a legislatívnymi procesmi.
Projekt tunela Karpaty je považovaný za strategickú investíciu pre Slovensko, s cieľom zlepšiť dopravnú infraštruktúru a odľahčiť preťažené komunikácie v Bratislave. Jeho realizácia by mohla priniesť významné benefity pre tranzitnú aj miestnu dopravu, avšak úspech projektu bude závisieť od efektívneho riešenia financovania a dodržania stanovených termínov.
Projekt tunela Karpaty, plánovaného ako súčasť obchvatu Bratislavy, nedávno dosiahol významný pokrok. V decembri 2024 Ministerstvo životného prostredia ukončilo proces posudzovania vplyvov na životné prostredie (EIA) a vydalo súhlasné stanovisko k realizácii projektu.
Časový harmonogram projektu predpokladá začiatok výstavby v roku 2029 a jej dokončenie v roku 2036. Je však dôležité poznamenať, že tieto termíny môžu byť ovplyvnené ďalším priebehom prípravných prác, zabezpečením financovania a legislatívnymi procesmi.
Výstavba Tunela Karpaty prinesie vodičom viaceré výhody, ktoré môžu výrazne zlepšiť dopravu v Bratislave a jej okolí. Medzi hlavné prínosy patria:
Celkovo bude Tunel Karpaty zásadným krokom k modernejšej a efektívnejšej doprave v Bratislave a okolí.
Projekt Tunela Karpaty predstavuje jednu z najväčších infraštruktúrnych investícií na Slovensku, no jeho realizácia čelí viacerým výzvam, najmä v oblasti financovania a legislatívnych procesov.
Odhadované náklady na výstavbu tunela sa pohybujú okolo 1,7 miliardy eur. Financovanie projektu je stále predmetom diskusií, pričom sa zvažujú viaceré možnosti:
Tunel Karpaty je kľúčovou dopravnou stavbou, no jeho realizácia závisí od zabezpečenia financovania a prekonania administratívnych a technických výziev. Aktuálne odhady predpokladajú začiatok výstavby v roku 2029 a dokončenie v roku 2036, avšak tieto termíny môžu byť posunuté v závislosti od financovania a ďalšieho vývoja projektu
Tunel Karpaty je strategickou dopravnou stavbou, ktorá môže výrazne prispieť k plynulejšej a efektívnejšej doprave v Bratislave a okolí. Hoci projekt čelí výzvam v oblasti financovania a administratívnych procesov, jeho realizácia by mohla priniesť značné výhody pre vodičov aj obyvateľov. S postupným napredovaním schvaľovacích procesov a hľadaním vhodných zdrojov financovania sa otvára cesta k jeho výstavbe v nasledujúcich rokoch. O ďalších krokoch a novinkách budeme pravidelne informovať.
FINAL-CD získalo prestížny certifikát AAA Highest Creditworthiness, tento certifikát je jedným z najdôležitejších Európskych štandardov definujúcich kvalitu obchodnej činnosti. Je medzinárodne uznávanou známkou obchodnej kvality a vyhodnocuje sa na základe rovnakej analytickej metodiky pre všetky európske trhy. Spoločnosť FINAL-CD získala aj prestížny titul Superbrands, už tretí rok po sebe. Medzi Superbrands spoločnosti sme sa zaradili v rokoch 2021, 2022 a aj 2023. Je najuznávanejšou globálnou autoritou v oblasti hodnotenia a oceňovania obchodných značiek a znakom špeciálneho postavenia a uznania vynikajúcej pozície značky na lokálnom trhu. Na základe jednotných kritérií a metód každoročne oceňuje najlepšie z najlepších značiek v takmer 90 krajinách na piatich kontinentoch FINAL-CD ako jediný koncesionár značky PEUGEOT v celej Európe získal už 5x prestížne ocenenie Peugeot Servise Quality Awards. Ako koncesionár značky OPEL sme obdržali diplom OPEL C&S za najvyšší nárast predaja a trhového podielu v Českej a Slovenskej republike, taktiež za najvyšší nárast objednávok, najvyšší nárast celkových predajov náhradných dielov. Ďalej nás ocenili za najvyšší predaj v Slovenskej republike a v neposlednom rade je FINAL-CD ohodnotené 2x ako Dealer roku v oblasti služieb zákazníkom.
Vopred ďakujeme za vaše podnety a skúsenosti so službami FINAL‑CD. Napíšte nám Váš názor
Ochrana osobných údajov | Nastavenia cookies